Ten wspólny lek może wystawiać twoje kości na ryzyko
Zdrowie

Ten wspólny lek może wystawiać twoje kości na ryzyko

Leki mają pomóc w leczeniu dolegliwości, ale w przypadku osteoporoza, często stosowany lek stosowany w leczeniu jej zwiększa ryzyko złamań kości. Naukowcy ostrzegają teraz, że leki podnoszące poziom kości faktycznie mają przeciwny skutek.

Omawiany lek jest znany jako bisfosfonian. Naukowcy odkryli, że pacjenci przyjmujący tę klasę leków przez pięć lat zmienili skład kości, powodując ich kruchość, zwiększając ryzyko złamań.

Leki wzmacniające kości połączone ze słabszymi kościami

W badaniu wzięło udział 50 kobiet w wieku 65 do 93, którzy przyjmowali bisfosfoniany. Leki te mają na celu zmniejszenie ryzyka złamań, ponieważ powodują, że kości stają się bardziej zmineralizowane i twardsze. Jednak najnowsze odkrycia mogą zmienić sposób, w jaki lekarze leczą pacjentów z osteoporozą.

Autor publikacji, profesor Eve Donnelly z Cornell University w Nowym Jorku, powiedział: : "To rodzaj obosiecznego miecza. Bardzo dobrze jest zapobiegać utracie masy kostnej, ale leki spowalniają również ten naturalny proces, który pozwala na obrót. To jedna z ostrzeżeń, które chciałbym przekazać. To, co zaobserwowaliśmy, jest w rzeczywistości wynikiem długotrwałego leczenia. "

Bisfosfoniany zaleca się przyjmować przez okres od trzech do pięciu lat. Eksperci sugerują, że po pięciu latach pacjenci powinni zostać poddani ponownej ocenie w celu ustalenia, czy kontynuowanie ich jest bezpieczne. Niektórzy ochotnicy biorący udział w badaniu przyjmowali te leki przez okres do ośmiu lat.

Uczestnicy zostali podzieleni na pięć grup na podstawie złamań i stosowania bisfosfonianów.

Wystąpiła analiza biopsji zewnętrznej warstwy kości udowej, które naukowcy byli bardziej zmineralizowani i trudniejsi. Szacuje się, że obecne szacunki złamań uda u użytkowników bisfosfonianów wynoszą od 10 do 10 000. Obecnie korzyści z tych leków przewyższają ryzyko. W jednym z badań oszacowano, że na każde 100 złamań lek zapobiegał, spowodował jedno.

Z drugiej strony, stosowanie tych leków zostało powiązane z bolesnym i oszpecającym stanem żuchwy oraz zwiększonym ryzykiem problemów ze wzrokiem.

Jeśli obawiasz się stosowania bisfosfonianów, porozmawiaj ze swoim lekarzem. Jeśli jesteś na nich, nie przestawaj ich przyjmować bez uprzedniej konsultacji z lekarzem.

Co ten test ujawnia o twoim zdrowiu
Dzienna dawka aspiryny może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego

Zostaw Swój Komentarz